Stress
Stress en de oplossing!
3 juli 2017
Laat alles zien

Eten naar inzet.

eten naar inzet

Verander de setting

Ga lekker eten omdat je het nodig hebt maar niet omdat je het lekker vindt.

Maar hier hebben we een aantal smoezen voor;

  • Geen tijd!
  • Geen zin!
  • Het zal wel!
  • Waarom eigenlijk?
  • Pffff!
  • I dont give a shit!
  • Dat lust ik niet!
  • Daar begin ik morgen wel aan!
  • Goed plan, maar ik heb eerst die verjaardag nog!
  • Ja top! Maar dan moet ik me eerst wat beter voelen!
  • Ik wil een pizza!

Meten is weten

Kunnen wij dit veranderen?

Laten we kijken of we het simpel kunnen houden, zonder dat we te grote veranderingen door moeten maken en letterlijk afbreken.

Wat is er voor nodig om te veranderen.

Les 1.

Je krijgt slecht nieuws van de dokter, nu is het noodzaak om te veranderen.

Les 1 = NOODZAAK. En dat is ook de enige les die je moet leren! Maak je doelstelling tot een noodzaak voordat de noodzaak voor je gemaakt wordt!

Cut the Crap en wordt baas over je eigen lichaam!

Maak een simpel plan!

Ontbijt altijd
Het maakt in het begin praktisch niet uit wat je als ontbijt eet! De enige regel is; Dat je meteen eet zodra je wakker bent. Reden hiervan is, dat daarmee je verbrandingsoven (metabolisme) meteen aangezet wordt. Zaak is om hem daarna aan te houden!
Tussendoortje
Om de 2 1/2 a 3 uur opnieuw eten. Om de verbrandingsoven aan te houden moeten we eten. Ga op zoek naar vezelrijk voedsel! Vezels zitten vooral in: volkoren- en roggebrood; aardappelen; volkoren pasta; zilvervliesrijst; peulvruchten (bonen, erwten, linzen); groenten (ook rauwe groenten); fruit; volkorenbiscuit, muesli(repen), rijstwafels en popcorn.
Lunch
Het is ongeveer 2 en een half uurtje geleden dat je het tussendoortje hebt gehad, Dus het is tijd voor de lunch. De lunch is net zo belangrijk als elk eetmoment maar misschien toch wel even stiekem het belangrijkste moment. Waarom? Het is het derde eetmoment midden op de dag en je bent op zijn sterkst betreffende de opname van voedingsstoffen! Een mooi moment om een eiwitrijke lunch naar binnen te werken. goed moment om te herstellen en op te bouwen.
Tussendoortje
Het tussendoortje mag bestaan uit een groenten smoothie met een beetje fruit. Ik zou zeggen leef je uit, Geen blender bij de hand? Geen nood! Dan gaan we het rauw naar binnen werken, Een appel en een halve banaan en wat selderij en een paar tomaatjes, lekker rauw met de hand naar binnen knabbelen.
Diner
Het diner! Ik zou zeggen een lichte maar goede maaltijd! Keuze zou zijn; Een stukje witte vis met wat verse witlof en een beetje roomboter. Hmm lekker smullen!
Het extraatje
Een eiwit shake, net voor het slapen gaan, we noemen dit de nightshake! Het is dan goed om een variant te nemen die time-released is en dan is een caseïne eiwit daar zeer geschikt voor!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Hulp nodig? Chat met mij
Accepteer eerst ons privacybeleid om een gesprek te beginnen.