Full Body Workout of split workout

smoothie-madness
The Smoothie Madness and the Bullshit
6 januari 2015
black-burn-stacker-fit360
VETVERBRANDING (Iron Cuts)
28 juni 2016
Laat alles zien

Full Body Workout of split workout

Full-Body-Workout-Fit360

Full Body Workout of split workout

Op de sportschool zie je verschillende manieren van trainen. Je kunt ook kiezen uit een scala aan mogelijkheden, maar laten we er 1 van pakken en daar twee varianten van met elkaar vergelijken.

Krachttraining

Er zijn 2 programma’s. De full body workout en de Split Routine Workout. De full body workout is een trainingsprogramma dat de spieren in je hele lichaam traint tijdens 1 reeks oefeningen. Een Split Routine workout is gericht op afzonderlijke spiergroepen op verschillende dagen (bijv. Benen op een dag, armen op een andere dag, borst en rug op weer een andere dag).

Full Body Workouts

Wie profiteert het meest:

Beginners – Zeer geschikt voor mensen die nieuw zijn op de sportschool die ofwel willen afvallen of in vorm willen komen. Een full body workout zal een sterke basis van spiergroepen voor je lichaam produceren.

Mensen die gewoon onderhoud nodig hebben om spieren te behouden.

Cardio liefhebbers – Hardlopen is geweldig, maar te veel eet je spieren op, Full Body Workouts zijn daarom noodzakelijk van tijd tot tijd.

Wat zijn de voordelen:

– Meer calorieën verbranden, meer lichaamsvet lozen.

– Gelijkmatig gedefinieerd spieren opbouwen, zodat je lichaam geproportioneerd is.

– Langer consistentie in de spieren behouden.

 

Wat zijn de nadelen:

– Geen focus op achterblijvende spiergroepen.

– Geen optimaal volume in kracht.

– Kan overtraining stress op je lichaam veroorzaken en spierweefselgroei zal worden vertraagd.

Split Routines Workouts

Wie profiteert het meest:

Geavanceerde sporters – die al in vorm zijn, geen behoefte aan full body workouts te doen.

Body builders – De focus ligt op het esthetische en de bouw van bepaalde spieren. Het splitsen van je routine is het beste om afzonderlijke spiergroepen gericht te trainen.

Wat zijn de voordelen:

– Gericht op achterblijvende spiergroepen.

– Maximaliseren op kracht.

– Bieden geavanceerde ontwikkeling van de spieren (bouwt massa sneller op).

Wat zijn de nadelen:

– Kunnen spieronevenwichtigheid veroorzaken.

– Kan ertoe leiden dat je sterker bent in sommige gebieden van je lichaam.

– Verbrandt minder vet, vergt een streng dieet als je esthetische doelstellingen hebt.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Hulp nodig? Chat met mij
Accepteer eerst ons privacybeleid om een gesprek te beginnen.